Zakelijke videocontent neemt sterk toe en speelt een steeds belangrijkere rol bij communicatie in en tussen bedrijven

DGvO helpt u bij het optimaliseren van het zakelijk gebruik van video


De Top 10 voorbeelden zakelijk gebruik video

1. Medewerkers maken zelf video content

Video is het medium voor kennis-overdracht. DGvO levert de tools en de support zodat uw medewerkers, professionele en aantrekkelijke videocontent kunnen maken en dit op een veilige en gecontroleerde wijze kunnen delen.

Om medewerkers op weg te helpen verzorgen we trainingen in het gebruik van videocamera’s, smartphones, maar ook in het houden van een interview. Op deze manier hebben uw medewerkers de tools in handen om hun boodschap op te nemen, vorm te geven en te verspreiden. Want wie kan uw boodschap nu beter overbrengen dan uw eigen medewerkers?


2. Live Webcasting

Iedereen kent de live webcast, waarin de CEO een belangrijke presentatie houdt. Vaak met professionele cameraploegen en complexe A/V ondersteuning. DGvO maakt het mogelijk om eenvoudig, zelfstandig en professioneel live video webcasts te houden. Inclusief interactie via chats, polls en Q&A’s. Bijv geschikt voor uw (wereldwijde) regiokantoren of voor een presentatie aan distributeurs en resellers.

Zo is krachtige live webcasting, eenvoudig en goedkoop beschikbaar voor iedereen binnen uw organisatie.

3. Zelf gebruikersinstructies maken voor nieuwe (software) applicaties

Zelf eenvoudig en goedkoop een PC scherm en geluid opnemen, om zo gebruikers door een nieuwe of bestaande applicatie te leiden. Precies op maat gemaakt door uw eigen medewerkers. Dus geen algemene producttraining, maar specifieke toepassingen die relevant zijn voor uw bedrijf.

4. Archiveren van al het videomateriaal

Door de jaren heen heeft uw organisatie al tal van video’s geproduceerd en vaak is deze verzameling uitgegroeid tot een enorme berg.

DGvO helpt u om al dit materiaal eenvoudig te archiveren, veilig op te slaan in de cloud en eenvoudig doorzoekbaar te maken.  Altijd, snel, op elke locatie en op elk device de juiste video kunnen vinden. Dat scheelt veel tijd en ergernis.

5. Video’s publiceren via uw website, intranet, Sharepoint, online nieuwsbrief, YouTube, LinkedIN, Facebook, Jive etc.

U maakt video’s om te delen. DGvO zorgt ervoor dat uw video’s via een centrale opslag, eenvoudig, en indien gewenst, automatisch, gedeeld worden met elk gewenste (social media) platform.

Omdat alle video’s centraal worden beheerd en gedistribueerd, worden aanpassingen in een video automatisch op alle platformen aangepast. Zo draaien overal en altijd automatisch uw meest recente video’s.

6. Verbeteren van video performance over het IT netwerk

Video kan ervoor zorgen dat uw interne netwerk verstopt raakt. DGvO biedt oplossingen waarmee uw bedrijfsnetwerk, video’s veilig kan distribueren, met een goede performance en vooral met de zekerheid dat andere applicaties er niet onder leiden.

Dit kan tot 10.000+ gebruikers wereldwijd en is ook geschikt voor een Citrix omgeving!

zakelijke-video-2

7. Video’s opnemen en direct opslaan in een beveiligde omgeving.

Steeds vaker worden er video’s opgenomen van vertrouwelijke gesprekken (arts-patiënt, advocaat-cliënt, bankier-client etc). DGvO zorgt ervoor dat deze gesprekken direct in een beveiligde omgeving worden opgeslagen en alleen beschikbaar zijn voor geautoriseerde medewerkers.

Zorg ervoor dat uw medewerkers niet langer rondlopen met gevoelige video content op een losse USB stick.

8. Hoe succesvol zijn uw video’s?

Wie kijkt naar uw video’s en voor hoe lang, wanneer haakt men af en op welk device kijkt men? DGvO zorgt voor zeer uitvoerige rapportages die antwoord geeft op al dit soort vragen. 

Met deze informatie kunt uw video’s steeds beter afstemmen op het publiek. Maar u kunt ook zien wie welke video’s heeft gezien en wie niet! (bv voor veiligheidsinstructie of opleidingsvideo’s).

9. Integratie met UC en Videoconferencing

Steeds meer meetings gaan via video.

DGvO zorgt ervoor dat deze video-vergaderingen worden opgenomen, gerubriceerd en eenvoudig doorzoekbaar zijn. Bijvoorbeeld op basis van spraakherkenning (speech search). Wilt u weten tijdens welke videovergadering en wanneer er over een bepaald onderwerp werd gesproken? U typt het kernwoord in en u ziet direct in de video het juiste fragment.

10. Salesmanagers verzorgen wekelijkse video powersessies

Elke week uw salesmensen naar kantoor halen is duur en niet meer nodig. DGvO zorgt ervoor dat u wekelijks direct kan communiceren met uw sales force. Dit kan via een webcast (zoals bij punt 2), maar ook middels video on demand. Eigen sales rep’s tot internationale distributeurs kunnen zelf bepalen wanneer ze uw update bekijken (bv via de App).

Bovendien ziet u door alle registratie instrumenten wie, wanneer de video heeft gezien (punt 8). Zo gebruikt u video optimaal voor het informeren en enthousiasmeren van uw verkoopkanalen.