Finance

Stay connected. Stay ahead of the game with video. Bring your message to life with Qumu.

Tien redenen waarom financials online video gebruiken

1. Klanten willen meer dan alleen een financiële transactie. Ze eisen transparantie en zijn op zoek naar inzicht en perspectief. Video is hét medium om informatie en advies snel maar toch persoonlijk te delen.

2. In een tijd waarin duidelijkheid de sleutel tot succes is, is de mogelijkheid om informatie snel te delen met zowel personeel als klanten een enorm concurrentievoordeel.

3. Deze vorm van communicatie tussen opdrachtgever en bemiddelaar was ooit ongehoord. Nu maken grote spelers veelvuldig gebruik van video en produceren honderden video’s per maand.

4. Video is ideaal voor het creëren en leveren van informatie aan grote en uiteenlopende groepen mensen.

5. Visuele elementen en audio maken het mogelijk complexe ideeën op een duidelijke manier te communiceren.

6. Een enterprise videoplatform maakt het ook voor werknemers mogelijk om eenvoudig en snel informatie te versturen en te ontvangen. Dit leidt tot meer vertrouwen en voorkomt misverstanden over de boodschap.

7. Video is een ideaal hulpmiddel om verbinding met klanten te maken en creëert sterkere banden tussen uw organisatie en de klant.

8. Het creëren van marktinformatie nam in het verleden meerdere dagen in beslag. Het resultaat was vaak een lange, saaie PDF. Dit proces brengen we met video terug tot minder dan een uur en de content wordt, in een aantrekkelijke vorm, eenvoudig en snel gedeeld.

9. Met een veilig en robuust enterprise videoplatform hebben financiële dienstverleners de middelen om krachtig en effectief te communiceren met iedereen in hun interne en externe netwerk.

10. Ten slotte biedt video de mogelijkheid kennis en vaardigheden van werknemers wereldwijd te vergroten.


 

Download de Banking Infographic die laat zien hoe video aanzienlijke kosten kan besparen op compliance-training voor financiële dienstverleners.

Financiële bedrijven die al gebruikmaken van het Qumu platform zijn o.a. RBS, Citi Wire, Barclays, Citi Wire, JPMorgan Chase & Co., Henderson Global, Credit Suisse, Fidelity, MorganStanley, Deutsche Bank, BrooksMacDonald.

 

Best practices

Klantcases; Norton Rose Fullbright, Brooks Macdonald, Henderson Global, en meer ......

Case 2: de videoblog van Brooks Macdonald

 

“In tijden van verhoogde marktonzekerheid, krijgen beleggers vertrouwen bij het horen en zien van een betrouwbare bron. Onze wekelijkse video-updates geven onze experts op een heel menselijke manier een voorsprong bij onze klanten.” Ghislaine Perry, Group Head of Marketing bij Brooks Macdonald

Klik op dit voorbeeld van Brooks Macdonald:

Brooks-Macdonald-screen2-v2-1024x605

De Britse vermogensbeheerder Brooks Macdonald deelt elke maandagochtend haar inzichten met klanten via een videoblog. Dankzij de Qumu Cloud video-oplossing, kan het marketingteam de video zelf opnemen, bewerken, afbeeldingen en aanvullende informatie toevoegen en voorzien van professioneel commentaar. Daarmee werkt Brooks Macdonald wekelijks aan een hechte vertrouwensband met haar klanten.

Hier zijn een paar tips van Brooks Macdonald:

1. Interactie schept vertrouwen
Voor adviserende bedrijven is het verstrekken van inzichten aan klanten meer dan alleen eenvoudig relatiebeheer. Deze interactie schept vertrouwen, en vertrouwen is de basis van een sterke relatie. Focus minder op sales en meer op delen van informatie!

2. Ken de behoefte van je klant
Brooks Macdonald biedt in tijden van onzekerheid stabiliteit. Dat is hoe je een publiek opbouwt. Niet door incidentele marktrapportages, maar door middel van regelmatige, betrouwbare en bruikbare informatie. Bovendien is het veel effectiever om te luisteren en te kijken hoe een expert zijn kennis deelt. Dat is de reden waarom video zo'n krachtig medium is.

3. Stroomlijn de informatieflow
Dit vraagt om het juiste gereedschap. Dankzij het enterprise videoplatform van Qumu kan het Brooks Macdonald marketingteam zelf video’s opnemen, bewerken, afbeeldingen toevoegen en op die manier professioneel commentaar geven op de actuele marktomstandigheden, week in week uit.

4. Gebruik analytics
Zoals we al zeiden: je moet je publiek kennen. Hun acties zeggen meer dan woorden. Uw video-oplossing kan via Qumu analytics direct inzicht geven in wat werkt. Informatie over kijkers, hun interesses en betrokkenheid biedt Brooks Macdonald voortdurend de mogelijkheid te leren hoe hun klanten willen omgaan met het bedrijf.

Case 4: Live webcasts door de CEO


Veel financiële instellingen en banken organiseren regelmatig bijeenkomsten waar de CEO een update geeft van de markt en de ontwikkelingen binnen de eigen organisatie. Via live webcasting wordt het bereik van dit event aanzienlijk vergroot. Belangrijk is dat via verschillende security opties precies kan worden bepaald voor wie de webcast toegankelijk is. Bovendien kunnen klanten via video-on-demand de boodschap ook op een later moment bekijken.

RBS

Financiële organisaties die gebruik maken van het Qumu video platform

rbs

J_P_Morgan_Chase

Henderson_Global_Investors

Credit_Suisse

brooks_macdonald

barclays